Success Story |

Trendfield

„We hoeven geen analyses meer te gebruiken in Excel. We hebben nu maar een uur per week nodig om de gegevens in te vullen en de rest gaat vanzelf. In totaal bespaart FiveX ons ongeveer 20 uur per maand.”

About
Trendfield
E-commerce
Europe
HIGHLIGHTED PARTNER
Active Marketplaces
Bol
Bol Advertising

Overview

Zeven jaar geleden begon Julian Noteboom met de verkoop van hoverboards. Na zijn studie commerciële economie wilde hij dit bedrijf uitbreiden. De naam Trendfield kwam ter sprake en hij begon zijn eigen webshop. Na twee jaar begon hij ook te verkopen via Bol.com. Het bedrijf is hard op weg om via meerdere verkoopkanalen te groeien. Daarom is het belangrijk om een goed overzicht te hebben van de verkopen. FiveX maakt data gestructureerd om mee te groeien.

Trendfield kwam via een business coach naar FiveX. „Mijn coach zei: 'Hé jongens, je moet eens naar FiveX kijken, want dat is een goede partij om mee samen te werken. Via hen krijg je inzicht in alle verkoopgegevens'.” Na dit advies ging Trendfield aan de slag met alle features binnen FiveX. „Mijn eerste indruk was goed. Alles zag er duidelijk en modern uit. Het programma werkt erg snel, wat een groot voordeel is.”

The Problem

Trendfield begon met een webshop waarop ze 600 producten verkochten. Julian hield de gegevens en resultaten in zijn hoofd bij. Een groot nadeel, want dat betekende dat hij niet met collega's kon overleggen of de gegevens en resultaten gemakkelijk kon zien. „Dit kostte veel tijd en was niet allemaal op één plek gestructureerd.”

The Solution

Via FiveX is er een duidelijk overzicht van verkoopgegevens. Met een paar eenvoudige API-items zijn alle KPI's direct zichtbaar op het dashboard. „We kunnen veel sneller zien waar we op kunnen sturen en welke beslissingen moeten worden genomen om de verkoop te stimuleren.”
Dankzij het overzichtelijke dashboard staan alle gegevens van alle marktplaatsen op één plek en hoeft Julian het niet meer allemaal uit zijn hoofd te doen.
Via FiveX kunnen automatische e-mails met factuur naar de klanten worden gestuurd. Dit bespaart ook veel tijd en energie.

The Results

FiveX heeft ervoor gezorgd dat alle KPI's samenkomen in een dashboard waar je eenvoudig en snel de gegevens van je producten kunt zien.
„We hoeven geen analyses meer te gebruiken in Excel. We hebben nu maar een uur per week nodig om de gegevens in te vullen en de rest gaat vanzelf. In totaal bespaart FiveX ons ongeveer 20 uur per maand.”


Het helpt Trendfield om een goed overzicht van de verkopen te krijgen.
„Voor elk product kunnen we zien hoe ze worden verkocht en als een product het niet zo goed doet, kunnen we nu gemakkelijk de oorzaak identificeren.”

De automatische e-mailfunctie is een eenvoudige manier om e-mails te verzenden met de toegevoegde factuur. Dit hoeft niet meer per klant te worden gedaan, maar kan in één keer worden verzonden.
„Door deze functie zien we een afname van het aantal vragen van klanten”, zei hij.

Next Steps

FiveX interviewed

Julian Noteboom

Julian Noteboom

Trendfield

Discover more success cases

„De kracht zit in de hoeveelheid data in combinatie met een goed overzicht.”

Bart van Drimmelen
,
FITAGE
Learn More